17 травня 2013, світ усьоме відзначає щорічний Міжнародний день дитячих «гарячих ліній» та телефонів довіри. Україна цьогоріч вперше приєдналася до святкування Міжнародного дня дитячих «гарячих ліній».
Дитячі «гарячі лінії» дають дітям можливість анонімно поговорити з кимось і знати, що вони будуть почуті. Майже у всьому світі вони допомагають дітям і молодим людям подолати свої проблеми, надають їм можливість взяти під контроль своє життя.
Фахівці, які працюють на дитячих лініях, вислуховують і консультують маленьких абонентів, а також (в разі необхідності) перенаправляють їх до відповідних організацій із захисту прав дітей.
Міжнародний день дитячих телефонів довіри був започаткований 2007 року глобальною мережею дитячих телефонів довіри – Child Helpline International (CHI). Ця мережа включає в себе 173 членів – організацій, які забезпечують роботу дитячих телефонів довіри у 142 країнах світу. З моменту заснування мережі (2003 року) її члени спільно прийняли 126 000 000 дитячих дзвінків по всьому світу.
Нагадаємо, що з січня 2013 року у Міжнародному жіночому правозахисному центрі «Ла Страда-Україна» розпочала свою роботу єдина в Україні Національна дитяча «гаряча лінія»: 0-800-500-225. Центр «Ла Страда-Україна» є асоційованим членом Міжнародної асоціації дитячих «телефонів довіри» і за перші чотири місяці своєї роботи отримала більше 10 000 дзвінків.
«Діти звертаються на «гарячу лінію» з різноманітних питань, кожне з яких сприймається абсолютно серйозно. Найбільш актуальними залишаються питання насильства та жорстокого поводження, стосунків з друзями та однолітками, стосунків у сім’ї, психологічні проблеми тощо», - розповідає директорка департаменту Національних «гарячих ліній» Центру «Ла Страда-Україна» Ірина МИДЛОВЕЦЬ.
«Аналіз звернень свідчить, що більшість проблем і питань, з якими стикаються діти і молоді люди, є схожими - незалежно від їх походження і умов життя. «“Гаряча лінія” отримує дзвінки від дітей різного віку. Найбільш активними є підлітки 13 -15 років», - відзначає консультант Національної дитячої «гарячої лінії» Альона КРИВУЛЯК.
Створення Національної дитячої «гарячої лінії» відповідає положенням міжнародних документів із захисту прав дитини, зокрема Конвенції № 201 Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства. Стаття 13 цієї Конвенції носить назву «Лінії допомоги», в ній зазначено: «Кожна Сторона вживає необхідних законодавчих або інших заходів для заохочення й підтримки створення інформаційних служб, зокрема служб телефонної допомоги або допомоги в мережі Інтернет, для надання порад абонентам, навіть конфіденційно або з належним урахуванням анонімності».
Діяльність «гарячої лінії» Центру «Ла Страда – Україна» знайшла підтримку в Заключних рекомендаціях Комітету ООН з прав дитини за результатами розгляду 3-ої та 4-ої об’єднаної доповіді України про виконання Конвенції ООН з прав дитини (п. 81 – 82).
Джерело: http://www.la-strada.org.ua/ucp_mod_news_list_show_374.html
Відео архів ТСН (1+1):
0 коммент.:
Дописати коментар