Вийшов друком методичний
посібник «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний
та постконфліктний період», розроблений фахівцями Центру «Ла Страда – Україна» за співпраці з Жіночим консорціумом України.
Посібник має гриф
Міністерства освіти і науки України і містить рекомендації зі здійснення соціально-педагогічної
та психологічної роботи з дітьми в період переживання соціально-політичних
конфліктних та постконфліктних ситуацій.
Окрему увагу також
приділено роботі з педагогічними працівниками та батьками.
Видання
«Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та
постконфліктний період» є особливо актуальним для ситуації, що нині
спостерігається в державі.
Посібник розроблено фахівцями Центру «Ла Страда –
Україна» на допомогу соціальним педагогам, практичним психологам, педагогічним
працівникам, фахівцям громадських організацій, батькам. Тобто всім, хто тісно
контактує з дітьми і має знати, що і як говорити маленьким громадянам про
події, які відбуваються у країні і як допомогти їм подолати тривогу.
Зовсім скоро книгу
отримають київські школи. Також посібник буде надіслано в обласні центри
практичної психології, які опікуються шкільними психологами і соціальними
педагогами, але в обмеженій кількості.
Посібник відкривається
розділом, в якому подається опис організаційно-методичних аспектів роботи
працівників психологічної служби в сучасній соціально-політичній ситуації.
У другому розділі
представлено характеристики соціально-педагогічної роботи з дітьми в
конфліктний та постконфліктний період, огляд нових викликів, пов’язаних із з
соціально-політичною ситуацією в Україні. Визначені сучасні виклики, що стали
наслідком конфліктного періоду в країні, вимагають окреслення актуальних
напрямів та змісту соціально-педагогічної роботи.
Це й формування
адекватних знань та уявлень про соціально-політичні події в країні, і
приділення особливої уваги роботі з учнями із вразливих сімей або сімей, що
перебувають у складних життєвих обставинах, і протидія булінгу (цькуванню,
переслідуванню тих, хто має відмінності від домінантної групи, в тому числі й у
зв’язку із розбіжністю в поглядах та переконаннях).
У цьому розділі також
розкривається поняття «інформаційної війни» та в черговий раз переконливо
доводиться необхідність формування критичного мислення у дітей. Наголошується
також на необхідності залучення територіальних місцевих громад до вирішення
конфліктів. Надаються рекомендації класним керівникам з оптимізації їхньої
діяльності в цей період.
Третій розділ
«Психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період» містить
інформацію про можливі наслідки для здоров’я дітей від перебування у
травматичних ситуаціях, розкривається зміст роботи психолога, надаються
рекомендації батькам щодо профілактики посттравматичного стресового розладу у
дітей.
Четвертий розділ
характеризує діагностичний та корекційний інструментарій для працівників
психологічної служби системи освіти.
У додатках наведено лист
Міністерства освіти і науки України від 11.03.2014 №1/9-135 «Про надання
психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу» та лист від
02.04.2014 № 1/9-186 «Щодо навчання дітей військовослужбовців, які переїхали з
Автономної Республіки Крим та м. Севастополя на постійне місце проживання до
інших населених пунктів України», а також інформація про можливості отримання
допомоги.
Електронний варіант
методичного посібника «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у
конфліктний та постконфліктний період» можна скачати за посиланням http://la-strada.org.ua/ucp_file.php?c=2GYL9Qr0wjASFBTPCzvDWRj3xlXKHZ
0 коммент.:
Дописати коментар